احتکار آلو بخارا بیرجند موجب اعتراض کامیون داران در مرز عراق شد

مطالعات اخیر نشان داده است که استفاده از میوه های خشک مانند آلو بخارا بیرجند برای تقویت و سلامت استخوان ها مفید است.

میوه‌های خشکی مانند آلو بخارا نه تنها به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، بلکه حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است که برای استخوان‌ها بسیار موثر است، مانند آلو بخارا که در انواع غذاها یا آلو خشک و کشمش استفاده می‌کردیم.

از آنجایی که این میوه های خشک آب ندارند، فواید زیادی دارند و حجم بالایی از مواد مغذی درون خود دارند.

فواید آلو خشک در زیر ذکر شده است:

1. اختلالات گوارشی را درمان می کند: ترکیبات سوربیتول و ایزاتین موجود در آلو خشک به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش و درمان یبوست کمک می کند.

2. منبع خوب ویتامین C: ویتامین C موجود در آلو به بدن کمک می کند مقاومت خود را در برابر عفونت ها افزایش دهد، تورم ها را کاهش داده و رادیکال های آزاد را از بین ببرد.

3. سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد: آلو همچنین به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد و جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول کمک می کند.

اکسیداسیون کلسترول یک تهدید برای سلامت رگ های خونی است که در نهایت ممکن است منجر به بیماری های قلبی خاص از جمله حملات قلبی و کلسترول بالا شود.

ویتامین C آلو بخارا در کنترل بیماری قلبی در بیماران دیابتی موثر است.

4. با سلول های سرطانی مبارزه می کند: برخی از مطالعات آلو بخارا را به عنوان درمانی برای پیشگیری از سرطان، به ویژه سرطان سینه، سرطان های دستگاه گوارش و عفونت های دستگاه تنفسی شناسایی کرده اند.

آنتوسیانین ها رنگدانه های آبی مایل به قرمز موجود در این میوه هستند که با پاکسازی رادیکال های آزاد از بدن در برابر سرطان محافظت می کنند.

محققان می گویند آلو با ویتامین Ain از بدن در برابر سرطان دهان محافظت می کند.

قدرت آنتی اکسیدانی آلو بخارا و مواد مغذی گیاهی آن، پیشرفت سلول های سرطان سینه را بدون از بین بردن سلول های سالم متوقف می کند.