تقاضای ورق گالوانیزه کرکره ای اصفهان در روسیه افزایش یافته است

محصولات فلزی و ورق گالوانیزه کرکره ای اصفهان از قرن هفدهم وجود داشته است، اما فرآیند گالوانیزه کردن مواد در اوایل قرن نوزدهم به یک روش رایج تبدیل شد. گالوانیزه (که معمولاً به عنوان گالوانیزه شناخته می شود) یک پوشش محافظ روی است که از طریق فرآیند گالوانیزه گرم روی یک زیرلایه فولادی یا آهنی اعمال می شود.

فلزات گالوانیزه در بسیاری از صنایع مختلف برای طیف وسیعی از محصولات استفاده می شود. به عنوان مثال، می توانید فولاد گالوانیزه را پیدا کنید که برای ساختن موارد زیر استفاده می شود:

مهره‌ها، پیچ‌ها، میخ‌ها، پیچ‌ها و سایر مواد اتصال دهنده
لوله های
لوله
طناب سیمی
مصالح و مواد ساختمانی
سیم های تلفن (و بیشتر)

قبل از معرفی Galvalume به صنعت سقف فلزی در اواخر قرن بیستم، استفاده از ورق‌ها و کلاف‌های گالوانیزه برای سقف‌سازی یک روش معمولی بود.

ورق

با این حال، به دلیل دوام برتر و مقاومت در برابر خوردگی Galvalume، 90+ درصد از صنعت سقف و دیوار فلزی در اوایل دهه 2000 از بسترهای گالوانیزه به زیرلایه Galvalume تبدیل شدند.

ورق/کویل فلزی گالوانیزه معمولاً با نام وزن پوشش آن شناخته می شود. به عنوان مثال، ممکن است کسی آن را G90 یا G60 بداند که به وزن پوشش گالوانیزه 0.90 اونس و 0.60 اونس در فوت مربع اشاره دارد.

برای مرجع، سقف فلزی معماری از مشخصات استاندارد ASTM A653 برای ورق فولادی، روکش روی (گالوانیزه) یا روکش روی آلیاژ آهن (گالوانیله شده) توسط فرآیند غوطه ور شدن گرم پیروی می کند، که مشخص می کند که هر دو طرف محصولات ورق فولادی گالوانیزه G90 دارای وزن پوشش 0.45 است که با هم برابر 0.9 است.

فلز گالوانیزه در کاربردهای مختلف سقف نصب می شود، از جمله:

کشاورزی: انبارها، انبارها، محوطه حیوانات و غیره

کاربردهای ساختاری یا صنعتی: انبارها، کارخانه ها و موارد دیگر

پروژه های مسکونی: تک خانواده، چند خانواده، کاندومینیوم و غیره

ساختمان‌های تجاری: بیمارستان‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های دولتی و غیره

سازه های معماری: تجاری، دولتی، مسکونی و غیره