شامپو کلیر بانوان با قوطی از جنس طلا

می دانید شامپو کلیر بانوان موهای شما را تمیز می کند، اما آیا می دانید چگونه کار می کند؟ پوست شما برای پوشاندن و محافظت از مو و فولیکول مو، سموم تولید می کند.

با این حال، با گذشت زمان، سموم نیز موهای شما را کثیف می کند. تجمع آن باعث می‌شود تارهای مو به هم بچسبند و موهای شما را کدر و چرب نشان دهد.

گرد و غبار، گرده و سایر ذرات به سمت سبوم جذب شده و به آن می چسبند. سموم آبگریز است. پوست و موی شما را ضد آب می کند.

شما می‌توانید نمک و پوسته‌های پوستی را بشویید، اما روغن‌ها و سموم بدون توجه به مقدار مصرف آب، دست نخورده هستند.

شامپو حاوی مواد شوینده است، بسیار شبیه به مواد شوینده ظرفشویی یا لباسشویی یا ژل حمام. مواد شوینده به عنوان سورفکتانت عمل می کنند.

آنها کشش سطحی آب را کاهش می دهند و باعث می شوند آب کمتر به خود بچسبد و بیشتر بتواند با روغن ها و ذرات کثیف متصل شود.

بخشی از یک مولکول شوینده آبگریز است. این بخش هیدروکربنی از مولکول به پوشش سبوم مو و همچنین به هر محصول حالت دهنده روغنی متصل می شود.

شامپو

مولکول های مواد شوینده نیز دارای بخش آبدوست هستند، بنابراین هنگامی که موهای خود را آبکشی می کنید، مواد شوینده توسط آب کشیده می شود و سبوم را با خود می برد.

مواد شوینده سموم موهای شما را از بین می برند و کوتیکول را در معرض آسیب قرار می دهند. اگر از صابون یا مواد شوینده ظرفشویی روی موهای خود استفاده کنید، موهای خود تمیز می شوند.

اما ممکن است لنگی، فاقد بدن و درخشندگی به نظر برسند. شامپو حاوی موادی است که جایگزین پوشش محافظ روی مو می شود.

سیلیکون ها موها را باز می کند، کوتیکول مو را صاف می کند و به درخشندگی می بخشد. الکل های چرب به جلوگیری از استاتیک و وز شدن یا وز شدن مو کمک می کنند.

شامپو به طور معمول اسیدی تر از صابون است، بنابراین ممکن است حاوی موادی باشد که PH محصول را کاهش دهد.

اگر PH شامپو بیش از حد بالا باشد، پل های سولفیدی موجود در کراتین می تواند باعث شکستگی، ضعیف شدن یا آسیب رساندن به موهای شما شود.