مراقبت از درخت نارنگی

از درخت نارنگی خود به خوبی مراقبت کنید، و می توانید برای تولید مرکبات فراوان هر ساله روی آن حساب کنید.

درخت نارنگی، مراقبت از درخت مرکبات
این درختچه چند ساله هیبرید پرتقال ماندارین است. با این حال، میوه نارنگی راحت تر پوست کنده می شود و طعم شیرین تری دارد.

برگ های سبز براق ساقه های چوبی این درخت مرکبات کوتوله را در تمام طول سال می پوشاند. شما می توانید انتظار داشته باشید که دسته هایی از گل های کوچک و سفید در زمستان روی درختان نارنگی 3-4 ساله ظاهر شوند. پس از گل‌های بسیار معطر، میوه‌هایی که به بلوغ می‌رسند از سبز به نارنجی تیره تبدیل می‌شوند.

 

مراقبت از نارنگی در تمام طول سال
اجازه دهید نور خورشید به داخل بتابد. درختان مرکبات داخلی به همان اندازه که می توانید به آنها نور نیاز دارند. گیاه خود را مستقیماً در مقابل پنجره قرار دهید تا هر روز چندین ساعت در معرض آفتاب مستقیم قرار گیرد. در صورت تمایل می توانید آن را برای تابستان به خارج از منزل منتقل کنید. با قرار دادن تدریجی بیشتر در معرض آفتاب به درخت کمک کنید تا سازگار شود. حتما قبل از اولین یخبندان آن را به داخل خانه برگردانید.

All you need to know about … Imperial Mandarins

نوک انگشت شست سبز
اگر درخت نارنگی خود را برای تابستان و پاییز بیرون بگذارید برخلاف لیمو سیر، گل های بیشتری خواهید داشت. چند ماه روزهای گرم و آفتابی و به دنبال آن هوای خنک پاییزی باعث گلدهی می شود.

گیاه خود را گرده افشانی کنید. درخت مرکباتی که در داخل خانه رشد می کند باید گرده افشانی دستی شود تا تولید میوه را آغاز کند. از یک برس کوچک و خشک برای کشیدن هر گل استفاده کنید. قلم مو را در مرکز هر گل تکان دهید و از گلی به گل دیگر حرکت کنید. این گرده را از گل های نر به ماده می برد، درست مانند زنبورها.

7 Proven Health Benefits of Eating Mandarins - US Citrus

نارنگی سبز شمال

 

نارنگی ها را که قیمتی بالاتر از قیمت نارنگی سبز دارد هر زمان که رسیدند برداشت کنید – احتمالاً از زمستان تا بهار. مزه بهترین نشانه رسیدن است. میوه های رسیده را با هرس های تیز قطع کنید تا شاخه ها پاره نشوند.

شاخه ها را هرس کنید. هنگامی که رشد جدید در بهار شروع شد، گیاه خود را دوباره هرس کنید. هرس شاخه های بلند درختان مرکبات، شاخه های جدید را تشویق می کند تا درست از زیر شاخه بیرون بیایند. با زاویه درست بالای یک گره برگ (جایی که ساقه برگ به شاخه می چسبد) برش دهید.

 

 

 

نکات خرید درخت نارنگی
خرید درخت جدید؟ برای اطمینان از بهترین کیفیت و تولید میوه، یک گیاه پیوندی را از یک پرورش دهنده معتبر خریداری کنید. حتما یک درخت مرکبات کوتوله برای رشد در ظرف تهیه کنید. درختان نارنگی از بستگان نزدیک درخت پرتقال ماندارین هستند. من این Citrus reticulata را با برچسب “Tangerina” و C. reticulata “Dancy” و همچنین Dancy Tangerine را دیده‌ام.

Mandarin trees in good herbaceous company | News | CORDIS | European Commission

نارنگی سبز تازه

نکات مراقبت از درخت نارنگی
درخت نارنگی سبز تامسون، مراقبت از درخت مرکبات
منشا: ترکیبی از مرکبات از آسیای جنوب شرقی

ارتفاع: تا 6 فوت (1.8 متر)

نور: آفتاب کامل. برای ماه های گرم در یک پنجره آفتابی قرار بگیرید یا در فضای باز حرکت کنید. هر هفته یک چهارم نوبت به گیاه بدهید تا همه طرف در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

آب: آب را کاملاً آبیاری کنید، اجازه دهید سطح خاک بین دو آبیاری خشک شود.

رطوبت: سعی کنید رطوبت نسبی 40 تا 50 درصد را در نزدیکی گیاه خود حفظ کنید. اگر هوا خشک است، کارآمدترین راه برای افزایش رطوبت استفاده از یک مرطوب کننده اتاق سرد است.

دما: میانگین دمای اتاق 65-75 درجه فارنهایت/18-24 درجه سانتی گراد.

خاک: مخلوط گلدان گیاهان آپارتمانی با کیفیت خوب.

کود: در طول فصل رشد با غذای گیاهی آهسته رهش تغذیه کنید. من سنبله های کود درخت مرکبات را توصیه می کنم زیرا حاوی ریزمغذی هایی است که درختان میوه برای رشد سالم به آن نیاز دارند.

تکثیر: قلمه های ساقه را در اوایل تابستان بگیرید. با یک چاقوی تیز یا تیغ، قلمه های نوک ساقه 4 اینچی (10 سانتی متری) را با حداقل 2 تا 3 گره برگ بدون گل یا میوه بردارید. قبل از قرار دادن در مخلوط گلدان مرطوب، انتهای برش را در پودر ریشه زایی هورمونی آغشته کنید، سپس برای حفظ رطوبت آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. قلمه های ساقه در حدود 6-8 هفته ریشه خواهند داشت.