توصیه پزشکان به استفاده از قابلمه چدن مارک تکنو برای بیماران دیابتی

پاک شوندگی راحت یکی دیگر از ویژگی های قابلمه چدن مارک تکنو می باشد، هنگامی که اصول تمیز کردن چدن را بدانید، تمیز کردن آن از سایر انواع ظروف دشوارتر نیست.

به علاوه، سطح طبیعی نچسب آن حتی ممکن است تمیز کردن آن را نسبت به شیشه یا آلومینیوم آسان‌تر کند.

مقرون به صرفه ظروف چدنی اغلب با قیمت های مقرون به صرفه فروخته می شوند و از آنجایی که تقریباً برای همیشه ماندگار هستند، می توانید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری یکبار مصرف در نظر بگیرید.

معمولاً به راحتی می‌توان چدن را در مغازه‌های دستفروشی و دست دوم پیدا کرد.

تابه‌های چدنی احتمالاً محبوب‌ترین شکل این ظروف هستند، اما از چدن برای ساخت قابلمه‌ها، کباب‌پزها، تابه‌های کیک، ورقه‌های پیتزا و غیره نیز استفاده می‌شود.

قابل استفاده برای پخت و پز و سرو. بسیاری از مردم ظروف چدنی را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر می دانند و می توانند افزودنی خوبی برای هر سفره ای ایجاد کنند.

در واقع، بسیاری از رستوران ها حتی از تابه های چدنی کوچک به عنوان ظروف سرو استفاده می کنند.

آیا پخت و پز در چدن فوایدی برای سلامتی دارد؟ شاید شنیده باشید که آشپزی با چدن راهی طبیعی برای افزودن آهن بیشتر به رژیم غذایی شماست.

در واقع درست است که پخت و پز با چدن ممکن است مقداری آهن به وعده های غذایی شما اضافه کند، اما دقیقاً چقدر به تعدادی از عوامل مانند آنچه می پزید، مدت زمانی که در تابه است و چدن شما به خوبی چاشنی شده است بستگی دارد.

اگر به دنبال درمان بیماری هایی مانند کم خونی ناشی از فقر آهن با پخت و پز با چدن هستید، باید بدانید که تحقیقات در مورد این موضوع هنوز بسیار محدود است و میزان آهن اضافه شده به رژیم غذایی شما با پخت و پز با چدن احتمالا ناچیز است.

استفاده از چدن برای دریافت آهن بیشتر در رژیم غذایی ممکن است زمانی مؤثر باشد که در کنار سایر روش های درمانی مانند مکمل ها و تغییرات رژیم غذایی استفاده شود.